A fejlesztések után 1927-ben a türingiai Dolmar hegyen próbálták ki az elsõ gyártásra érett benzinmotoros láncfűrészt. Ez a gép piackész volt, és forradalmasította a erdõben dolgozók munkáját.


1928 április elsején megalakult az E. Lerp & Co., amely 1929-ben felvette a DOLMAR nevet, majd kibocsátották első benzinmotoros fűrészgépüket “Typ A” 58 kg-os súllyal. Két emberre volt szükség a működtetéséhez.

"Typ A"


Az egyemberes fűrészek őse a "Typ DB35" 1935-ből, ennek az elektromos fűrésznek 22 kg volt a súlya.

"Typ DB 35"


A "Typ CL" 1939-ből innovatív konstrukciójáva messze megelőzte korát. Ez a fűrész majdnem 30 éven át termelt és világraszóló siker volt.

"Typ CL"


A folyamatos fejlesztésnek köszönhetően a Dolmar cég 1953-ben kibocsátotta első “egyemberes”  benzinmotoros láncfűrészét “Typ CP”, melynek súlya mindössze 13,6 kg volt.

"Typ CP"


1958-ben piacra került az elsõ membrán karburátoros gép “Typ CF”. Ennek a gépnek az volt a jellegzetessége, hogy bármely helyzetben üzemeltethetõ volt, és mindössze 10 kg súlyú.

"Typ CF"


1975-ben a Fichtel & Sachs AG megszerzi a részvények többségét és piacra bocsájtja a mai láncfűrészek elõdjét, a “KMS 4”-et.



"KMS4"


1981-tõl a cég SACHS-DOLMAR-GmbH. néven működik tovább. Tovább bõvítik a termékpalettát, és elkezdenek más kertigépeket is gyártani, mint a fűkaszák, fűnyírók, sövényvágók, lombszívók. Továbbá megalkotják az építõ ipar számára a benzinmotoros darabolókat.


1991-ben a japán MAKITA Corporation 100%-os tulajdonába kerül a DOLMAR márka. Innentõl kezdve már MAKITA márkájú gépeket is gyártanak, amelyek teljes mértékben megegyeznek a DOLMAR márkával.

Tovább a láncfűrész típusokhoz...
Rendezd a Kerted! Makita akkus gépekkel sikerre viszed a kertrendezést!
Rendezd a Kerted! Makita akkus gépekkel sikerre viszed a kertrendezést!
Összehasonlít
Mehet
Ajánlat
Mehet

Összehasonlítás